Projekt 2012 - 2017
Crew Chief (chauffør & navigatør) Shazi Alam
|
Shazi Alam er min crew chief. Har erfaring fra tidligere ultraløb og militær erfaring. Deltog på crewet under Race Around Ireland 2013, hvor Shazi var kraftigt medvirkende til turens succes. Her var han både chauffør, navigatør, læste højt fra facebook, spillede musik, gav mig mad og drikke samt mange flere funktioner og service. Shazi kan holde hovedet koldt under vanskelige situationer, sover næsten ikke og kan få holdet og mig fremad fra start til slut. Shazi var crew chief under Cross Country verdensrekordforsøget på tværs af Tyskland 23. august 2014 - og har været crew chief lige siden!
|
Medic (sygeplejerske & navigatør) Wicky Fangel Petersen
|
Wicky er blandt de aller-aller-bedste "medic". Er uddannet sygeplejerske og har en stor erfaring fra skadestue og traumecentre på hospitaler. Når der køres ultrakløb over 24 timers varighed, så er det anbefalesværdigt, at der er to medic med - men jeg har kunnet klare mig kun med Wicky - den skrapsak! Wicky har kørt med på flere cykelprojekter, hvor hun både har været holdkaptajn, cyklet som alm. deltager og varetaget funktionen som medic.
|
Chauffør og navigatør Preben Enggaard
|
Preben er en af Danmarks bedste supportere - han er dedikeret til projektet og mig som rytte 100 %. Fantastisk behagelig eprsonlighed og kan sammen med alle andre i crewet - også selvom Preben ikke kender dem i forvejen. God navigatør og kan fikse alle mekaniske problemer og andre udfordringer han gives.
|
Chauffør og navigatør Henrik Holmer
|
Henrik Holmer er ligeledes en super-dedikeret supporter. Tidligere borgmester i Vordingborg - hvorfor du ikke kan smide noget som helst i hovedet på Henrik af udfordringer eller opgaver, som han ikke klarer i stiv arm og helt rolig. Styr på navigationen og chaufførrollen.
|
Chauffør og navigatør Kenneth Korsbæk Olsen fra KK Wine
|
Kenneth er med hans store erfaring som supporter under flere Race Across America eventyr en rigtig dygtig supporter. Udover at have styr på chaufføropgaven til perfektion, så har han også stor indsigt i at navigere efter kort på en tvangsfastlagt rute samt er en fantastisk team player.Kenneth har været professionel soldat igennem mange år, og har bl.a. haft flere meget krævende chaufførjob igennem en længere årrække. Heraf hans fantastiske køreevner.
|
Personlig træner, osteopat, fysioterapeut og massør. Jeannette Dalgaard Fra Motus Vita ApS / Charlottehaven
|
Jeannette er min træningsvejleder, fha. sammenhængen af muskulaturen i hele kroppen samt træne de muskler. Cykelryttere, inkl. mig selv, træner for ensidigt, hvorfor vi ofte "glemmer" ryg, mave og andre muskelgrupper, ja kort fortalt skal jeg især træne korsetmuskulaturen meget mere. Ydermere er Jeannette en gudsbenået fysioterapeut og osteopat, der ikke bare går ind og hjælper til ved irritation/ smerte/overbelastning ved at sympombehandle på stedet, hvor det gør ondt - Jeannette finder årsagen til smerten, og behandler udfra dette synspunkt.
|
UMCA certificeret dommer Michael Veight
|
Når der skal køres et verdensrekordforsøg, så skal forsøget overvåges og efterfølgende godkendes af UMCA forbundet. Michael er certificeret dommer under UMCA, og var officiel dommer under mit Italiens (nord-syd) rekord i 2016. Michael er min primære dommer - og skal være dommer på mit næste rekordforsøg.
|
UMCA certificeret dommer Hans Jørgen Binder
|
Hvis rekordforsøget varer over 24 timer, så er det et krav fra UMCA forbundet, at der er to dommere med under rekordforsøget. Hans Jørgen er certificeret dommer under UMCA, og var officiel dommer under mit Italiens (nord-syd) rekord i 2016.
|
UMCA certificeret dommer Stig Mondahl
|
Stig er certificeret dommer under UMCA, og har været officiel dommer under mine tidligere rekorder - startende i 2012 i Danmark, i 2014 i Tyskland, i 2015 i Wales, England og the UK.
|
Kan jeg ikke alene?
Det er ikke uden grund, at dette site hedder "Team Krause" - for uden støtte og hjælp - så kan jeg ikke gennemføre et eneste Ultra Marathon Cycling Event! Som Endurance cyklist sidder man stort set på cyklen fra løbet starter til det slutter – flere dage i træk. Man sover maks. 1 til 2 timer i døgnet, hvorfor man har brug for hjælp til alt. Desuden skal der køre en bil lige bad ved rytteren, hvor der er blink på taget samt skilte - og meget, meget mere.
Her er crewet fra UMCA verdensrekordforsøget Italien nord-syd i 2016:
Her crewet fra UMCA verdensrekordforsøget United Kingdom vest-øst 2015 (dommeren Stig Mondahl tager billedet):
Billederne nedenunder er holdet fra RAAM turen i år 2011 - Team 4 Danes - hvor både crew og ryttere er samlet.
Generelt behov under konkurrencer
- 1 crew chief
- 1 massør, fysioterapeut, osteopat eller lign.
- 1 kok, ernæringsekspert eller lign.
- X antal chauffører (alt efter setup i konkurrencen).
- X antal Navigatører (alt efter setup i konkurrencen).
- 1 cykelmekaniker
- X antal følgebiler
- 1 mobilehome, campingvogn, stor SUV eller lign.
Mit forventede opsæt til RAAM solo:
1 følgebil og 1 mindre mobilehome.
1 crew chief.
1 massør.
1 cykelmekaniker.
4 chauffør/navigatør, der deles op i to hold, hvor hvert hold består af 2 personer der på skift deler funktionen.
2 chauffør/navigatør der fast står for kørsel, navigation og drift af mobilehome - samt indkøb af madvarer og tilberedning af maden for alle i Team Krause.
Mit opsæt til Race Around Ireland:
1 følgebil og 1 mobile home.
1 crewchief, der skal styre hele slagets gang, inkl. bestemme, hvornår jeg skal sove, cykle, spise osv osv.
5 chauffører/navigatører der står for kørsel, navigation, indkøb af madvarer samt lave mad til mig.