bianchi

Besøg Bianchi - og direkte link til cykelmodellen Infinito CV Disc

Min datter, Molly, og jeg cykler hjem fra Børnehaven

Min datter Molly og CK cykler hjem fra BørnehavenCyklen jeg anvender! 

Cyklen - Bianchi - Infinito CV Disc - formentligt bedste langdistance ramme på markedet pt. - nyeste teknologi!

Jeg har skiftet til Bianchi som sponsor og leverandør af cykelrammen - for at få den nyeste og bedste teknologi på markedet! (Yes - Bianchi har overhalet Specialized på flere fronter).
Jeg kører nu på en Bianchi Infinito CV Disc ramme i str. 54, hvor carbon fibrene er "CounterVail", der optager vibrationerne uden at gå på compromis med hverken stivhed, fart eller respons - se forklarende link Countervail. Se også  Youtube video om Countervail.

Rammen er forberedt til både elektrisk og mekanisk gear fra flere producenter, der er PF30 krankleje (se mere nedenunder), hjulene fastgøres på rammen med Thru Axel 12x100 mm aksel foran og 12x135 mm aksel bagpå (altså ingen quick release som på alm. racercykler) og så er der Flat Mount disc brake calibers, der kan køre med både 140mm eller 160mm rotor disc brakes.

 

Materiel generelt til Ultracycling

Cykelgrej til Extreme og Ultra Marathon Events kan være anderledes end alm. cykelgrej. Læg mærke til, at jeg anvender den bløde formuleringer "kan være" i stedet for "skal være". Hvis jeg skal være bundærlig, så anvender jeg kun grej, der er designet til langdistance. Ikke fordi man ikke kunne gennemføre Race Across America på den stiveste cykel der er lavet, for det kan man - men det ville ikke være særligt behageligt! Det kan godt tænkes (tror nu ikke det er tilfældet), at en langdistanceramme kører 5 % længsommere end en rigtig fuldblodsracer. Men hvis din krop bliver 10 % mere træt på en fuldblodsracer end på en langdistanceramme - så taber du sådan set samlet 5 % og kan ikke køre helt så langt, som du ville kunne på langdistancegrej!

Nyeste teknologi er Bianchi kommet med - derfor er jeg skiftet fra Specialized til Bianchi - Bianchi har simpelthen overhalet alle andre på langdistancegrejet!

Hvorfor anvende carbonhjulsæt og ikke aluhjulsæt?
Det kræver mere energi at træde et carbonhjulsæt op til marchfarten (den faste hastighed man kører med) end et aluhjulsæt - men når først farten er opnået, så er et carbonhjulsæt mere aerodynamisk end et alu, hvorfor du bruger mindre energi på at holde farten! Derfor bruger jeg carbonhjulsæt. Hvis jeg skulle deltage i et gadeløb, med mange op-og-ned-i-farten, så ville jeg sætte mit alu Fulcrum Racing Zero hjulsæt på, for netop at bruge mindre energi på accelerationerne.

Jeg anvender 25 mm brede dæk - fordi der samlet set er en mindre rullemodstand i 25 mm end i 23-21 mm dæk. Og med det rette dæktryk, så er komforten meget højere for et 25 mm end 23-21 mm. Mange moderne racercykler laves til 25-28-32 mm dæk, og 25 mm ses at være fabriksstandard nu.

 

 

2022 Team Krause Racercyklen:

Bianchi Infinito Disc CV 844x633

 

Ramme: Bianchi Infinito CV Disc med Thru-Axel hjulmontering, 140mm skivebremser, Flat Mount bremsekaliber 

Gruppe: Shimano Dura Ace Di2 11 speed samt Shimano 785 hydraulisk/elektrisk skiftegreb, kompact Dura Ace kranksæt 50/34, kassetter 11-28.

Krankleje: Token PF30.

Bremser: Shimano R805 flatmount bremsekaliber, Avid 140 mm rotor bremseskiver.

Styr: Flyxii.com FLX-HB-2 full carbon styr, 42 cm bredde (laves ikke for tiden) - deres opdaterede version HB-8 kan anbefales - men det laver de heller ikke efter Corona - det kommer tilbage - spørg flyxii.com!!!.

Frempind: 3T ren kulfiber, 100mm (yeaaarrr!).

Hjul: Zipp 404 Firecrest Carbon Clincher Disc-brakes. (Clincher betyder til dæk og slange, 58 mm høje carbonfælge der er 26,53 mm tykke/brede)

Dæk: Challenge Critirium 700 x 25c clincher foldedæk (turbolar teknologi der er overført til clincher teknologien - ruller perfekt). 

Sadel: Primær sadel er Selle SMP model Glider med hul i midten - (fantastisk sadel man kan sidde på i timevis. Hvorfor bruger alle ikke den?) Sekundær sadel er Selle Italia Turbomatic Gel flow (med hul i midten) Special Team Edition med kulfiberstel.

Cykelcomputer: Polar CS600x med pulsmåler, kadance og wattmåler.

Navigationscomputer: Garmin Oregon 650 (den bruger 2 stk. alm. AA batterier - kan derfor skiftes under turen!). Suveræn... 

Klistermærker til hjulsættet: Øverste billede med nye Celeste farvede decals fra http://www.inkmyride.co.uk  - billedet nedenunder med originale hvide decals fra verdensrekordforsøget på langs af Italien i 2016.
Jeg køber mine decals (klistermærker) i England hos en af de bedste - de passer 100 % i både krumning, farve og længde. Kvaliteten er fornem. På begge billeder (ovenover og nedenunder) kan du se de nye Zipp 404 decals - der er større end de tidligere modeller, ca. 35 mm i højden og 400 mm i længden. Vær opmærksom på størrelsen, når du bestiller. Den gamle mindre udgave af Zipp 404 kan se på de "gamle" cykler noget længere nede på siden).  

bianchi infinito cv disc italien start 

 

 

 

 

2017-2022 Team Rynkeby Racercyklen:

Det er værd at bemærke, at Rynkeby cyklen har udviklet sig igennem årene og er blevet "design-to-fit" projektet. Med det menes, at cyklen er tilpasset til Team Rynkeby's brug og den er pengemæssigt ligeledes designet til projektet. Designet af 2017 modellen stod jeg for - men mit oprindelige design i forholdt til hvordan den endte med at se ud - der var lidt forskel.
Det er min egen cykel (fra 2017 - men som jeg skal køre 2022 turen på) der er vist nedenunder - den skal dog bemærkes, at det er ændret en del i forhold til standardudgaven, der udleveres i projektet.

Cyklen er mere end rigtigt god til formålet - og den kører stærkt (næsten lige så stærkt som Bianchi Infinito'en op over).

bianchi rynkeby001 crop

Ramme: Bianchi intrepida med alm. quick release til montering af hjulene. 

Gruppe: Shimano Ultegra 6800 11 speed mekanisk skiftegreb, kompact Ultegra kranksæt 50/34 og kassette 11-28.

Krankleje: Shimano Ultegra BSA UK 1.37 gevind.

Bremser: Shimano Ultegra.

Styr: Flyxii.com FLX-HB-2 full carbon styr, 42 cm bredde, 3K glossy carbon finish. Ny version HB-8 kan anbefales - begge styr laver flyxii dog ikke fter Corona - spørg dem hvornår de gør det igen!

Frempind: Flyxii.com FLX-ST-1 100 mm ren kulfiber (yeaaarrr!), 3K Glossy carbon finish - kan vist nok kun fåes i UD carbon (sort) efter Corona. 

Hjul: Fra Flyxii.com, product code FLX-WS-AW6, full carbon clincher 3K glossy wheel set with alloy brake surface, 60 mm rim depth, wheel size 700C, Shimano 11 speed, 25 mm rim width, aero spokes (24 rear, 20 front), with best hub FLX-HUB-V1 in black.

Dæk: Continental Grandprix PolyXbreaker clincher foldedæk 25 mm på 230 gram (varenummer 0100637).

Sadel: Selle SMP model Glider med hul i midten - (fantastisk sadel man kan sidde på i timevis. Hvorfor bruger alle ikke den?).

Cykelcomputer: Polar CS600x med pulsmåler, kadance og wattmåler.

Navigationscomputer: Garmin Oregon 650 (den bruger 2 stk. alm. AA batterier - kan derfor skiftes under turen!). Suveræn... 

Klistermærker til hjulsættet: Jeg køber mine decals (klistermærker) i England hos en af de bedste - de passer 100 % i både krumning, farve og længde - den gule farve sidder lige i skabet! Kvaliteten er fornem. http://www.inkmyride.co.uk. På billedet ovenover kan du se de nye Zipp 404 decals - der er større end de tidligere modeller, ca. 35 mm i højden og 400 mm i længden. Vær opmærksom når du bestiller. Den gamle udgave kan se på de "gamle" cykler længere nede på siden.

 

2014-2015 Team Krause Racercyklen: (solgt)

specialized roubaix sl4Ramme: Specialized S-Works Roubaix SL-4 

Gruppe: Kombination mellem Shimano Dura Ace 7900 samt Ultegra Di2 med Specialized eget carbon kompact krank/klinger 50/34, tandhjulskassetter 11-28 samt 11-23.

Krankleje: Ceramic Speed keramisk OSBB pressfit kranklejer samt pulleyhjullejer.

Styr: Cisco Light kulfiberstyr, 44 cm bredde.

 Frempind: 3T ren kulfiber (yeaaarrr!).

Hjul: Zipp 60 clincher, Fulcrum Racing 1 two-way-fit.

Dæk: Challenge Critirium 700 x 25c (turbolar teknologi der er overført til clincher teknologien -ruller perfekt), Vredestein Fortezza TriComp 700 x 23c (med Ciclolinea dækindlæg i orange under træninger) samt Specialized Roubaix 23/25 dæk.

Sadel: Primær sadel er Selle SMP model Glider med hul i midten - (fantastisk sadel man kan sidde på i timevis. Hvorfor bruger alle ikke den?) Sekundær sadel er Selle Italia Turbomatic Gel flow (med hul i midten) Special Team Edition med kulfiberstel.

Cykelcomputer: Polar CS600 med pulsmåler.

Navigationscomputer: Garmin Oregon 650 (den bruger 2 stk. alm. AA batterier - kan derfor skiftes under turen!). Suveræn... 

Cykelbukser & jersey: Extreme fantastiske bukser samt fede trøjer.

 

 

 

 

 

 

2010-2013 Racercyklen: (knust under RAI 2013)

Denne racercykel "døde" under RAI 2013 - se billederne af en knust ramme og rytter.

specialized roubaix sl2

Ramme: Specialized S-Works Roubaix SL-2

Gruppe: Shimano Dura Ace 7900 komplet gruppe med kompact krank/klinger 50/34, tandhjulskassetter 12-27 samt 11-23.

Krankleje: Ceramic Speed keramisk kranklejer samt pulleyhjullejer.

Styr: Cisco Light kulfiberstyr, 44 cm bredde.

Frempind: 3T ren kulfiber (yeaaarrr!).

Hjul: Zipp 404 clincher, Fulcrum Racing 1 two-way-fit og Spinnergy Stealth PBO clincher.

Dæk: Vredestein Fortezza TriComp 700 x 23c (med Ciclolinea dækindlæg i orange under træninger) samt Specialized Roubaix 23/25 dæk.

Sadel: Primær sadel er Selle SMP model Lite 209 med hul i midten - (fantastisk sadel man kan sidde på i timevis. Hvorfor bruger alle ikke den?) Sekundær sadel er Selle Italia Turbomatic Gel flow (med hul i midten) Special Team Edition med kulfiberstel.

Cykelcomputer: Polar CS400 med pulsmåler.

Navigationscomputer: Garmin Edge 800 samt en Garmin Oregon 550 (den bruger 2 stk. alm. AA batterier - kan derfor skiftes under turen!).  

Cykelbukser & jersey: Extreme fantastiske bukser samt fede trøje (4 sæt der skal bruges igennem hele turen).

Strømper: CEP kompressionssokker (bike når jeg cykler samt recovery når jeg hviler). Også CEP reciovery shorts vil blive benyttet under hvile.

 

 

Enkelstartcyklen: (solgt)

teschnerJeg har solgt min australske Teschner fartmaskine.
Det var for hårdt for kroppen at anvende en enkeltstartscykel på de lange ture - faktisk kunne jeg holde en højere fart på min alm. racercykel med tribar monteret. Så den røg...

 

 

Transport af cyklerne?

cykelkuffertDer findes mange forskellige kufferter på markedet - hvor der er fordele og ulemper ved dem alle. Ulempen ved stort set alle kufferterne er, at cyklen skal skilles ad - i en eller anden grad. Jeg erikke super glad for at skille min cykel ad, da indstillinger som oftest er tweaket og tunet, og bare 1 mm betyder noget.

Derfor har jeg selv designet og bygget en cykelkuffert til transport af mine cykler - billedet er version 1 - jeg er oppe på version 4 nu, men har ikke et opdateret billede af nyeste udgave.

Det eneste der skal tages af er hjulene - derefter sættes resten af cyklen ned i en holder til forgaflen og en holder til bagpartiet af cyklen. Herefter står den solidt fast! Version 4 har kun plads til et hjulsæt - efter ombygning, men nu kan den så også komme i alle scannere/røngtenmaskiner i stort set alle lufthavne. Første udgave havde plads til to hjulsæt... men den var for stor. Den vejer det samme som de fleste kufferter (ca. 12 kg).

Genial opfindelsen - hvis du spørger mig. Den har fået et sort cover i stof med Team Krause logo på alle sider. 

Den er afprøvet flere gange - kommer med luftfartselskaberne til samme pris som alm. kufferter... yes yes...